


Oświetlenie architektoniczne Cameo na targach ISE 2024
Nie wiem, ile w sumie nóg ma grupa Adam Hall, ale z pewnością dwiema z nich są LD Systems, zajmująca się wytwarzaniem systemów dźwiękowych, oraz Cameo, której domeną są urządzenia oświetleniowe. Obydwiema tymi nogami grupa obecna była na salonach targów ISE 2024 – o pierwszej marce mowa jest w oddzielnym materiale, tu zaś ponownie pomówimy o Cameo, a ściślej rzecz biorąc, o urządzeniach z kategorii oświetlenia architektonicznego.
Cameo Dura Spot
W Barcelonie zaprezentowane zostały nowe konstrukcje tego rodzaju. Po pierwsze, seria Dura Spot. Obejmuje ona cztery modele – 60, 100, 200 oraz 400 - różniące się liczbą pracujących w nich diod ledowych, a co za tym idzie siłą generowanego światła i gabarytami. Jako że Dura Spoty przeznaczone są do pracy na zewnątrz budynków, nie zostały wyposażone w żadne wyświetlacze. Można im jedynie dostarczyć zasilanie oraz sygnał DMX. Nie oferują też możliwości zdalnej zmiany ustawienia, zaś chłodzenie odbywa się wyłącznie metodą konwekcyjną. „Wrodzony”, 11-stopniowy kąt wiązki świetlnej da się zmienić przy użyciu opcjonalnych filtrów.
Cameo Zenit W300
Drugą linią opraw oświetleniowych, jakie Cameo pokazał w Barcelonie, jest nowa odsłona serii Zenit W300. Do wyboru mamy tu dwa warianty. Pierwszy zaprojektowany jest do wytwarzania światła wyłącznie białego, jakkolwiek z możliwością wyboru jego temperatury, drugi zaś generuje światło kolorowe, a jego źródło stanowi bateria 270 diod SMD. Oba modele są zgodne z normą odporności IP 65, a na ich pokładzie pracują bezprzewodowe odbiorniki WDMX. Także i w przypadku Zenitów wiązkę świetlną można modyfikować filtrami, które mocowane są magnetycznie, bez żadnych śrub czy wkrętów. Na wszelki wypadek jednak są one wyposażone w linki zabezpieczające.
Cameo F2 FC+
Trzecim produktem, jaki znalazł się na stoisku Cameo, był reflektor F2 FC+ z soczewką Fresnela. W stosunku do poprzednika różni się źródłem światła – w tym przypadku jest to LED RGBAL, czyli z dodatkiem koloru limonkowego. Dzięki takiej konfiguracji F2 FC+ bardzo precyzyjnie oddaje kolory, ze współczynnikiem CRI powyżej 94, a to predestynuje ten model do pracy w teatrach, studiach telewizyjnych i podobnych miejscach.