Obsidian NX4 rozświetlił koncert z okazji Saint-Jean-Baptiste Day
Kanadyjski projektant oświetlenia, Pierre Roy, odbył intensywne tournee w ciągu 30-letniej kariery, a także zajmował się oświetleniem dla wielu artystów w swoim rodzinnym mieście Quebec.
Z okazji tegorocznego Saint-Jean-Baptiste Day zaświecił specjalny koncert na żywo na Facebooku jednego z czołowych artystów rockowych w Quebecu, Martina Deschampsa, używając zestawu firmy Elation sterowanego przez konsolę Obsidian Control Systems NX4, platformę sterowania oświetleniem, na której Roy pracował przez większą część swojej kariery.
Dzień Saint-Jean-Baptiste to jedno z najważniejszych świąt w Quebecu i całej francuskojęzycznej Kanadzie, dzień, w którym można z dumą wywiesić flagę regionu fleur-de-lys i uczcić jego frankofońską tożsamość paradami i koncertami na świeżym powietrzu. Jednak wraz z prognozą burzy, pokaz Martina Deschampsa został przeniesiony w bardzo krótkim czasie do wnętrza Centrum Kultury Rolland-Brunelle w Joliette w Quebecu. Chociaż powiadomienie w czasie doby przed koncertem oznaczało dla Roya trochę nieoczekiwanej pracy, nie zrażało go to, ponieważ dobrze zna Deschampsa, po nagraniu z nim trzech albumów i zaplanowaniu jego nadchodzącej trasy koncertowej.
Roy nie tylko dobrze zna muzykę, wiedział, że będzie w stanie szybko przenieść swój projekt, aby dopasować go do sprzętu oświetleniowego nowego miejsca.
Miałem już zaprogramowany poprzedni pokaz Saint-Jean Baptiste i chociaż nie miałem takiego samego sprzętu oświetleniowego w nowym miejscu, łatwo było mi zaktualizować show i wszystkie cue - powiedział Roy.
W NX4 jest funkcja o nazwie cloning and swapping, która pozwoliła mi wybrać urządzenia do mojego zwykłego pokazu i zastąpić je nowymi. Proces trwa na prawdę szybko i wszystkie moje cue są nadal na miejscu. Zamiast budować show z 400 cue w ciągu kilku godzin, zmiana wszystkiego zajęła mi kilka minut. Nie musiałem zaczynać od zera i i tak nie miałem na to czasu.
Pomimo faktu, że Obsidian Control Systems istnieje dopiero od kilku lat, Roy ma długą historię związaną z platformą od czasów, gdy była to seria M.
Zacząłem od konsoli Maxxyz przed wersją M-Series. Byłem użytkownikiem serii M przez długi czas, a potem przeszedłem na Obsidian i Onyx ”- powiedział, zauważając, że miał swój wkład w rozwój i projekt konsoli M1 i jej oprogramowania. „Byłem w to zaangażowany od początku i ostatecznie kupiłem taką i zostałem ekspertem. W końcu odbyłem szkolenia na konsoli, a kiedy Obsidian przejął kontrolę, kontynuowałem treningi na NX i Onyx przez dystrybutora Elation SF Marketing tutaj w Kanadzie.
SF Marketing dostarczył panel NX4 na pokaz w Saint-Jean-Baptiste Day.
Roy uważa NX4 za najlepszy sprzęt i mówi, że nie ma bardziej godnego uwagi w jego opinii.
Kiedy patrzysz na inne konsole oświetleniowe, wyglądają one jak skomplikowany panel lotniczy i mogą być dość onieśmielające. Panel NX Cię nie przeraża. Konfiguracja jest logiczna i łatwa do przejrzenia, a ponieważ jest łatwiejsza, ludzie zwykle chętniej z nią pracują i próbują nowych rzeczy. Jest też mała i łatwy do samodzielnego przewiezienia w trasie.
Roy wyjaśnia, że rzadko zaczyna programowanie od zera, ale pracuje od domyślnego pokazu około 50 urządzeń, w których wszystkie ustawienia są już gotowe - intensywność, kolory, gobo, panorama i tilt, ostrość itp. „Kiedy zaczynam, po prostu patchuję wszystkie moje urządzenia w moim nowym show i klonuję urządzenia z domyślnego przedstawienia. Wszystkie moje ustawienia są wtedy automatycznie wykonywane”. Podejście to dobrze mu posłużyło podczas pokazu Saint-Jean-Baptiste Day, gdzie wykorzystał ustawienia światła z poprzedniego programu Martina Deschampsa, m.in. Elation SixPar 300IP i Elation Arena Par Zoom wraz z Lekos i ACL. Program był transmitowany na Facebook Live 23 czerwca i wystąpił w nim Martin Deschamps wraz z gośćmi Nanette Workman, Breen LeBoeuf, Reney Ray, Marco Calliari i Lou Granger-Deschamps.
Jest jeszcze jeden aspekt konsoli NX, który Roy lubi, nazywa on "game changer".
W konsoli znajduje się kompozytor pikseli o nazwie Dylos i jest naprawdę wyjątkowy. Dzięki Dylos nie musisz mieć z boku serwera multimediów z wieloma ustawieniami wstępnymi. Dylos ułatwia pracę. W rzeczywistości, gdy użyłem go po raz pierwszy, zajęło mi to tylko kilka minut, aby dowiedzieć się, jak to działa, i to bez pytania! Jest to bardzo logiczne i ludzie są zdumieni, jakie to proste.
Zintegrowany z platformą Onyx, Dylos to intuicyjny zestaw narzędzi do kompozycji multimediów, efektów, animacji i generatorów tekstu, który nie jest bardzo technicznie zaawansowany i ułatwia proces twórczy. Chociaż Roy nie miał okazji użyć Dylosa w programie Saint-Jean-Baptiste Day, użył go do ulepszenia poprzednich programów i mówi, że uważa, że daje lepszy efekt. „Wcześniej korzystałem z FX, ale zawsze wyglądało to trochę zautomatyzowane. Dzięki Dylos uzyskujesz bardziej naturalny ruch, który wygląda po prostu idealnie ”.