17 lutego 2020 13:00
Info Audio Plus Sp. z o.o. Audio Plus Sp. z o.o. tel: +48 22 732 16 00 www.audioplus.pl Prolight sp. z o.o. Prolight sp. z o.o. tel: +48 22 648 04 07 www.prolight.com.pl

Widowisko jakiego nikt wcześniej nie doświadczył - Scena Jutra, czyli technologiczna rewolucja w branży scenicznej

Dość teoretyzowania, czas na praktykę. Już 19 i 20 lutego 2020 roku w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej odbędzie się wydarzenie unikatowe na skalę europejską – Międzynarodowa Konferencja Nowych Technologii Scenicznych.

Spotkanie obowiązkowe dla każdego kto planuje organizację koncertu, spektaklu, finału rozgrywek sportowych, gali, turnieju e-sportowego lub innego dowolnego wydarzenia i chce aby było ono wspominane jeszcze długo po zakończeniu.

 

 

Cała uwaga…

Mimo iż 66 proc. Polaków deklaruje, że interesuje się kulturą, co trzeci przyznaje, że w ostatnich trzech miesiącach nie brał udziału w żadnym wydarzeniu kulturalnym. Aż 43 proc. narzeka, że przez natłok obowiązków nie starcza im doby by skorzystać z kultury. Potwierdza ten fakt badanie, z którego wynika, że już w 2009 roku, przeciętnie, do mieszkańca dużego miasta docierało aż 100 tysięcy słów dziennie, nawet w dni wolne od pracy. Przekłada się to także na umiejętności skupienia się i podtrzymania uwagi. To obecnie zaledwie 11 do 20 minut w przypadku dorosłej osoby. Przy tym wszystkim, szacuje się, że przeciętny człowiek świadomie rejestruje tylko od 1 do 10 proc. tego co widzi… Z taką publicznością muszą obecnie pracować twórcy kultury

Nowoczesna publiczność wciąż jednak chce przeżywać coś, co ją dotknie, poruszy do głębi i na długo zapadnie w pamięć. Do tego natomiast, w dzisiejszych czasach, trzeba pomocy nowych środków wyrazu – takich jak wirtualna rzeczywistość, dynamiczna oprawa audiowizualna, czy efekty komputerowe. Nowe narzędzia artystycznej ekspresji pomogą twórcom przyciągnąć i utrzymać uwagę widza. Dlatego właśnie 19 i 20 lutego Teatr Wielki - Opera Narodowa stanie się tyglem opinii i kuźnią idei, pełny będzie paneli, spotkań, dyskusji i prezentacji konkretnych rozwiązań, które ożywią i wspólnie zbudują Scenę Jutra.

 

Na Scenę Jutra

Cennymi doświadczeniami z realizacji światowych projektów scenicznych podzielą się z gośćmi Sceny Jutra sławy od lat twórczo, naukowo i technicznie związane z działalnością sceniczną oraz eventową, m.in.:

Dan Braun, odpowiedzialny m.in. za oprawę wizualną tras koncertowych zespołu Metallica Grzegorz Jarzyna, reżyser teatralny i operowy, z-ca dyrektora ds. artystycznych TR Warszawa Glen Kelly, szef produkcji The Imaginarium Studios, ekspert na polu filmu, VR, MR i gier Katarzyna Gospodarek, odpowiadająca za komunikację korporacyjną w BMW Group Polska Christopher Bauder, autor instalacji stworzonej na 25. rocznicę zburzenia Muru Berlińskiego - Małgorzata Szabłowska, z-ca dyrektora ds. technicznych Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

W ramach konferencji, swoje najnowocześniejsze propozycje zaprezentują także producenci oraz dystrybutorzy sprzętu scenicznego i nie tylko. Dyskutować będą z praktykami i naukowcami o trendach i pomysłach wytyczających nowe ścieżki i otwierających świeże możliwości w branży scenicznej.

 

[img:1]

 

Uczestnicy poruszać się będą w ramach kilku ścieżek tematycznych, omawiających:

  • Rolę nowych technologii w przedsięwzięciach z ograniczonym budżetem i nieograniczoną wyobraźnią
  • Jakie warunki musi spełnić instytucja kultury by zainteresował się nią wielki biznes?
  • Pozycję aktorów w dobie upowszechnienia technologii motion capture, obróbki cyfrowej i CGI
  • Aspekt ekologiczny, czyli wpływ wielkich widowisk na naturalny ekosystem i czy eventy w
    ogóle mogą być przyjazne dla środowiska
  • Zastosowanie rozwiązań z zakresu wirtualnej, mieszanej i rozszerzonej rzeczywistości do
    wzbogacenia odbioru wydarzenia przez widzów
  • Jak nowe technologie ułatwiają organizację wydarzeń i jak przekonać do nich pracowników?
  • Jak przygotować oprawę świetlną wydarzenia – rzut okiem od strony technicznej
  • Zwieńczeniem każdego z dni konferencji będzie pokaz spektaklu, przykładu zastosowania wielu
    ze wspomnianych koncepcji, stanowiących perspektywę przyszłości sztuki scenicznej na
    świecie i w Polsce:
  • Halka, opera w czterech aktach z libretto Włodzimierza Wolskiego, reżyseria Mariusz Treliński
  • Czarodziejski Flet, opera w dwóch aktach, reżyseria Suzanne Andradexx i Barrie Kosky.

 

Już dziś w sercu Europy

Cieszy nas fakt, że z kameralnej inicjatywy, po latach, rozkwitło piękne drzewo. Jego owoce, natomiast, możemy dziś jeść i cieszyć się, że po raz kolejny Polska stała się dla Europy centrum innowacji – tym razem w dziedzinie sztuki scenicznej. Łącząc świat artystów ze światem technologii, budujemy hub inspiracji.

Rafał Rzeczkowski - Dyrektor Operacyjny z Prolight, firmy która organizuje Scenę Jutra

 

Ubiegłoroczna edycja miała miejsce jeszcze w Teatrze Muzycznym Roma i okazała się ogromnym sukcesem. Konferencję odwiedziło ponad 700 osób związanych z teatrem, telewizją, eventami oraz estradą. Swoje odczyty miały też znane osobistości świata sztuki. Swoimi doświadczeniami dzielili się: Sarah Ellis z Royal Shakespeare Company, Felice Ross, Boris Kudlicka czy Artur Szyman. Byli także przedstawiciele szkół artystycznych, agencji marketingowych oraz firm kooperujących z szeroko pojętym rynkiem scenicznym. Na zakończenie konferencji, uczestnicy konferencji mieli okazję obejrzeć musical „Piloci” – najbardziej zaawansowany technologicznie spektakl w historii Teatru Muzycznego Roma, cieszący się niezmiennie ogromnym powodzeniem.

 

więcej: scenajutra.pl
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz